reklama

Stále dookola a predsa krásne

Svet je krásny a stojí za to oň bojovať. E. HEMINGWAY

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Každý človek má rád niečo iné. Radosť, potešeniea pokoj pre dušu, ktorý každý z nás tak veľmi potrebuje, môžeme nájsťaj v ročnom období. Mám rada všetky ročné obdobia, lebo každé je niečíminé a má svoje čaro.

Jeseň je pre mňa plná nádeje, ktorá vždy umiera posledná.Rada sa prechádzam v jesennom počasí, lebo vánok v povetría v ňom padajúce listy vo farbách, nad ktorými sa mi na malú chvíľuzastaví svet, mi prinášajú pocit akejsi vnútornej vyrovnanosti s minulosťou.Chodenie po napadanom lístí šuchotajúcim pod nohami mi robí radosť, presne tak,ako deťom, na ktoré si vtedy spomínam. Na to, ako sa v ňom hrajú a smejú,všetky spolu. Vtedy pre ne nieto na smútok miesto ani čas.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odrazu si uvedomím, že v jeseni niečo končía v živote je každý koniec začiatkom niečoho nového. Jesenné starélisty opadnú a na budúci rok vyrastú nové, oveľa krajšie ako boli predtým.Človek sa každým rokom mení a s ním aj to, ako vníma život.

Tak ako malé deti, aj ostatný ľudia si v tomto obdobíplnom nádeje na nový začiatok nájdu svoje čaro. Opadané listy zabudnú na to, čobolo, tak ako ja.

Život ide ďalej a už nieto cesty späť a ničoho, čoostane rovnaké. Jeseňou sa končí to premýšľanie, ktoré mi pomohlo zabudnúť.

Nasledujúcou zimou, ktorou sa do ľudských duší vkradne pokojzakončíme rok spomienkami na staré dobré časy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto chladné obdobie je dôležitým pre každého z nás.Všetci sa tešíme na sviatky plné radosti a lásky, lebo tak, ako sme celýrok boli zaneprázdnený povinnosťami, máme konečne čas na chvíľu si oddýchnuť.

Zimné prechádzky sú opäť niečím iné. Sú pokojné, tichéa s blikotajúcim napadaným snehom máme možnosť vychutnať si lásku,ktorá je všade okolo, tak ako nikdy pred tým. Zimu mám rada, pretože keď padásneh popred zasvietenú večernú lampu, vždy ma to nabáda k tomu, aby somišla von. Pozerám sa na oblohu, na ktorej nevidno nič, iba padajúce snehovévločky. Vždy sa zahľadím na jednu, poviem si aká je krásna. Tak krásna,ako všetky ostatné a predsa niečím iná, a čakám až dopadne na zem. Všetkyostatné, spolu s ňou tvoria snehovú prikrývku zahaľujúcu túto zem poslednýkrát v roku. S dobrým pocitom sa odoberiem domov, kde čakám na to, ažzima pominie a s jej koncom príde nový začiatok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa zima skončí, vtedy človek plný nových síla odvahy, ktorú mu dala láska blízkych počas Vianoc, začne žiťa dívať sa na svet celkom inak, ako minulý rok.

Často premýšľam nad tým, že nie náhodou je jar obdobímživota. Na jar sa budíme do nového sveta. Do sveta plného radosti a novýchzačiatkov, ktorými máme možnosť uvedomiť si, že život možno pochopiť aj spätne,no žiť sa však musí dopredu. Jar je plná života, lebo už len pohľadom na to,ako sa príroda vie sama prebudiť k životu, odrazu aj mi pochopíme, že todokáže každý, lebo aj mi sme jej súčasťou. Na jar máme možnosť začať novýživot, tak ako všetky rastliny, každý kúsok pôdy a zvieratká ktoré sibudujú rodiny. Pohľad na krajinu plnú slnka, zelene a všade prekvitajúcehoživota je jednoducho úžasný. Toľké šťastie, kdekoľvek sa človek díva jeneopakovateľný zážitok a balzam na dušu. Práve toto obdobie je plné pravdyo tom, že nič nie je stratené a každý človek má možnosť zmeniť to, čominulý rok zmeniť nestihol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Je tu leto, tešia sa všetci okolo.“ Ako len pekne všetko v leteznie. Keď v lete prechádzam ulicami a míňam ľudí, cítim, že je všetkonové. Leto plné dovolenkových zážitkov. Všetci oddychujú, len tak leňošia, kýmna nich svieti slniečko a je im príjemne teplo. Leto je pre mňa časť roka, keď všetko okolo žije tak veľmirýchlo. Všetci chcú všetko stihnúť, každý chce niečo prežiť, aby mal na čospomínať.

No a kým sa ľudia ponáhľajú, ja si ľahnem do vysokej trávy a pozerám,ako sa na nebi oblaky ako jediné spolu so mnou nikam nenáhlia. A tak istosi vychutnávam pohľad na hviezdy. Sú také pokojné, len blikajú a kdesi vovnútri svojej duše cítim, že nikdy nie som sama a som

v bezpečí. Nemyslím na to čo príde, aj tak sa tomu nevyhnem,lebo čo sa má stať, sa aj stane.

Každé ročné obdobie prináša so sebou to, čo človekpotrebuje. Každé je inak výnimočné a pritom je každé rovnako krásnea potrebné. Či je jeseň plná nádeje, pokojná zima, jar plná života aleboteplé leto, každý večer vidno hviezdy a tie mám zo všetkého najradšej,pretože každým rokom inak vnímam svet a deň je vždy iný, preto je na oblohea v živote pre mňa vždy niečo nové.

Dominika Ferenčíková

Dominika Ferenčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

človek so zmyslom pre humor, a hlavou plnou myšlienok... :o) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu